13 novembris 2014

Burbage Common and Woods (Leicester)

Category: LEI Winter League 2014/2015
Map/area: Burbage Common and Woods (Leicester)
Organiser: LEI
Country: England
Discipline: Long (night)
Kārtējo LEI nakts līgas posmu nevaru laist garām, jo nakts-o sagādā neaprakstāmu gandarījumu, tāpēc darbā izprasīju pāris stundas brīvas no maiņas sākuma, lai vispirms uzskrietu tumsā ar lampu, un pēc tam pa taisno uz darbu. Šajā mežā jau biju skrējis pirms 2 gadiem arī nakts-o sacensībās, un toreiz ņēmu un uzvarēju. Apvidus nav nekāds sarežģītais, bet tumsā pat vienkāršā parkā būtu izaicinājums veikt tīru reisu. Kaut arī šurpceļā mazliet nosēdēju sastrēgumos, un uz startu ierados pusstundu vēlāk, tomēr sajūtas pirms starta bija labas, kājās patīkams vieglums, tāpēc jāskrien cik ir iekšā, bet protams prātīgi, piedomājot par potītēm. Skrējiens izvērtās ļoti aizraujošs, jo pavisam neplānoti startēju spēcīgā kompānijā. Startēju divu šīs puses spēcīgu veterānu ielenkumā. 1 minūti pirms manis startēja Andy Sykes no DVO kluba, un 1 minūti aiz manis Roger Phillips no LEI kluba. Dienas mačos man ar viņiem būtu grūti konkurēt ar savu skriešanas ātrumu, bet naktī visas iespējas skrieties kā līdzvērtīgiem konkurentiem. Tātad startā uz 1. kp galvenais uzdevums bija tikt tuvāk Andy mugurai, jo naktī ļoti labi noturēt virzienu palīdz pa priekšu skrienošā lampa. Pa takām tomēr mazliet kļūdījos un aizskrēju nedaudz garām 1. kp. Andy skrēja ārā no punkta, bet man vēl tas jāatrod. Ceļā uz 2. kp centos attīstīt vēl lielāku ātrumu, bet Andy tomēr neizdevās saķert saskatāmā attālumā, toties jutu ka no mugurpuses viens diez gan strauji tuvojas, tajā brīdī vēl nenojautu ka tas ir Roger. 2. kp vienkāršs, no pļavas malas galvenais ieraudzīt grāvīšu sazarojumu. Atkal pamanu kā Andy pāri pļavai jau skrien uz 3. kp. Ātri atzīmējos un turpinu centienus noķert savu konkurentu. Uz pļavas diemžēl nākas mainīt virzienu, jo tikai pēdējā brīdī pamanīju kartē, ka priekšā būs aizliegtais sējumu lauks. Lieks loks pa pļavu uz taku kas ved apkārt tīrumam. Pēc mazā meža pudura mani panāk Roger, kuru tikai tagad atpazinu. Būs laba kompānija un varbūt pa abiem noķersim Andy. Atkal jāsaka – diemžēl, bet mūsu ātrumi uz pielijušās pļavas ir nevienādi. Man pamatīgi grimst katrā peļķē un Roger cik ātri mani noķēra, tik ātri arī atraujas. Labi ka noturu vismaz saskatāmu attālumu un 3. kp paņemu vienkārši sekojot. Arī uz 4. kp tikai sekoju un brīdī kad jāšķērso upīte, pat samazinu atstatumu starp mums. Uz 5. kp vēl viens pārskrējiens pār pļavu un ar katru soli mans sāncensis attālinās. Nodomāju, nu neko, jāturpina skriet sava tempā un jācer uz aizbēdzēju kļūdām. Pie 5. kp gan pats uztaisu mazu ~10 sek. kļūdu, pie nepareizā krūmu pudura gribēju atrast punktu. Redzu kā tālumā aizskrien divas lampas, tātad Roger praktiski ir jau panācis Andy.
distances kritiskākā daļa
Pie 6. un 7. kp risinājās vieni no galvenajiem notikumiem distancē, jo visi trīs pieļāvām kļūdas. Es pats uz 6. kp ieskrēju mazliet pa ātru mežā no pļavas, kas nojauca man virzienu, bet paveicās ka redzēju kā Andy jau dodas 7. kp virzienā, tāpēc devos aptuvenā virzienā uz punktu. Satiku arī pretim skrienošo Roger, kurš bija tik laipns un norādīja uz kuru pusi ir punkts. Bez Roger palīdzības iespējams būtu aizgājis pamatīgā kļūdā. Ātri atzīmējos 6. kp un pēc iespējas ātrāk centos skriet turpat kur abi konkurenti, bet diemžēl nemaz neuzliku virzienu uz 7. kp. Izrādās abi mani sāncenši bija aizgājuši kļūdā uz 7. kp un nu man pašam nācās sazīmēt atrašanās vietu, jo šie abi bija neizpratnē. Izskrēju ārā uz klajumiņa, bet vēl īsti nesapratu kur esmu, tāpēc devos pa kreisi, kur vajadzētu būt punktam. Pēc mirkļa atkal nonācu pie pļavas un nu apjautu kur esmu, no šejienes punktu bez problēmām paņemt meža biezoknīša ieplakā. Pēc šurpu turpu skraidīšanas, izskatījās ka Andy ir atkal prom, bet Roger aiz manis, tieši tāpat kā pie 2. kp. Uz 8. kp atkal grimstošs skrējiens pa pielijušo pļavmalu, un līdz punktam Roger jau bija panācis mani. Uz 9. kp nav ko daudz gudrot, kross tik pa lielo taku līdz pēdējai piesaistei pirms punkta. Uz takas iespējams ka attīstīju šovakar lielāko ātrumu, kājas pamatīgi izlocīju un tikai pirms paša punkta palaidu Roger garām, tā teikt lai varu nedaudz atpūsties un ļaut viņam šo punktu izcelt. Orientējas šis augumā mazais orientierists visai labi (nez kas bija noticis uz 7. kp) un 9. kp paņēmām ļoti precīzi. Ko nevarētu teikt par Andy, kurš bija kļūdījies uz šo punktu, un tikai tad kad mēs jau devāmies uz 10. kp, viņš vēl nāca iekšā uz 9. kp. Uz 10. kp atkal kross pa takām un es nespēju turēt līdzi Roger tempam, bet viens nepaliku, mums bija pievienojies vēl viens veterāns - Robert, ar kuru tad soli solī skrēju uz punktu. Pirms punkta neliels apmulsums, jo dzenoties pakaļ, tā īsti nemaz nebiju sekojis līdzi kartei, bet laika izteiksmē nebūtisks zaudējums. Pie 10. kp situācija sekojoša – Roger ir prom, es esmu kopā ar Robert, un no muguras mūs ir panācis Andy. Etapa sākums uz 11. kp visai saraustīts, pats nevaru pieņemt labāko variantu, tāpēc palaižu abus sāncenšus priekšā. Viņiem abiem varianti atšķiras. Vispirms sekoju vienam, uz pēc tam otram, līdz uz lielā ceļa izšķiros par savu vidusvariantu, kurš līdzinās Robert variantam apkārt caur 12. kp, bet Andy dodas pāri pļavai caur 2. kp. Etapa beigās izšķīrās mūsu vietu sadale rezultātos. Roger pie punkta bija kļūdījies un jau ķemmēja apvidu, arī es punktam paskrēju garām, aizraujot līdzi Robert. Un arī Andy bija klāt no sava neizdevīgākā varianta pār pļavu. Visas distances laikā būtībā pirmo reizi visi 3 bijām kopā un nu izšķīrās, kurš pirmais atradīs punktu un kā līderis dosies uz pēdējo 12. kp. Tā kā Roger jau bija ilgāk pārmeklējis šo apvidu, tad arī viņš pirmais atrada punktu, pēc viņa sekoja Andy, bet es vēl tikai atgriezos no savas kļūdas, kad aizskrēju pa tālu. 12. kp un finišs vairs bija tikai formalitāte, tāpēc mūsu secība finišā vairs nemainījās, jo lai kā arī stieptu soli, fiziski nebiju gatavs panākt Andy, nerunājot nemaz par Roger. Katram mums bija iespēja pie 11. kp nonākt pirmajam, tomēr katrs no mums pieļāva lielāku vai mazāku kļūdu uz šo punktu. Mana kļūda bija, ka neizjutu attālumu un paskrēju punkta vietai garām. Rezultāts 39:55 un 4. vieta no 15 dalībniekiem. Fantastiski labs skrējiens, pat neskatoties uz tām kļūdiņām (kopā 4 minūtes), tieši pateicoties mūsu trīs sāncensībai visas distances laikā. Viennozīmīgi nakts-o ir mana favorīte starp o-disciplīnām un gandarījumu sniedz milzīgu. Tāpēc novembrī ir plāns piedalīties pat vairākās nakts orientēšanās sacensībās, kuras pirms pāris dienām pat nebiju ieplānojis apmeklēt.

Nav komentāru: